Класна робота №1.                                                     7 клас
Тема. Ступені порівняння прислівників.
1.      Слово вчителя. Сьогодні на уроці ми будемо працювати над темою, що стосується не тільки прислівника, а й прикметника.
Проблемне запитання. Чому, на вашу думку, я сказала, що тема уроку стосується не тільки  прислівника, а й прикметника?
(Тому що прикметники також мають ступені порівняння)
Правильно. Давайте пригадаємо, що ми знаємо про ступені порівняння прикметників. А допоможе узагальнити ваші знання графічний організатор «Знаю – Хочу дізнатися – Дізнався/лася».
«Знаю – Хочу дізнатися – Дізнався/лася».
• Є два ступені порівняння прикметників: вищий і найвищий.
• Кожен із них має дві форми: просту і складену.
• Проста форма вищого ступеня утворюється за допомогою суфіксів -ш-, -іш-, а складена – за допомогою слів «більш» або «менш».
• Проста форма найвищого ступеня утворюється за допомогою префікса най-, а складена  – за допомогою слів «найбільш» або «найменш».
• Чи прислівники мають такі ж ступені порівняння і чи так само вони утворюються?

 Ступені порівняння прислівників і прикметників утворюються однаково. Варто зауважити, що деякі прислівники простої форми вищого ступеня порівняння можуть утворюватися від різних коренів, те ж саме відбувається і у прикметників.  Наприклад: добре → краще, погано → гірше, багато → більше.
А ще слід пам’ятати, що в  окремих прислівниках відбувається чергування приголосних:
1) [г] + [ш] → [жч] (дорого → дорожче);
2) [ж] + [ш] → [жч] (дуже → дужче);
3) [з’] + [ш] → [жч] (вузько → вужче).
Окрім цього, при творенні простої форми вищого ступеня порівняння в окремих прислівниках випадають суфікси -к-, -ок- перед суфіксом -ш- (швидко → швидше, широко → ширше).
- Запишіть опорний конспект про ступені порівняння прислівників.
 

 - Ступені порівняння прислівників утворюються за тим самим принципом, що і в прикметників. Утворити їх можна лише від прислівників, утворених від якісних прикметників.
2. Короткий практикум.
1)Розподільний диктант
Розподілити прислівники у два стовпчики: а) ті, від яких утворюються ступені порівняння; б) ті, від яких не утворюються ступені порівняння. Свій вибір обґрунтувати. Дослідити, які фонетичні зміни відбуваються у процесі творення ступенів порівняння прислівників.
Щедро, прекрасно, спокійно, ласкаво, мужньо, гордо, упевнено, правдиво, емоційно, весело, благородно, самостійно, жорстоко, замкнуто, неспокійно.
2)Творче завдання
Від поданих прикметників утворіть прислівники, а від них утворіть усі форми ступенів порівняння.
Темний, хитрий, рішучий, швидкий, високий, ніжний, чіткий, мудрий, дорогий, короткий.
3. Домашнє завдання.
Параграф підручника 26, вправи219-222.




Коментарі

Популярні дописи з цього блогу