Українська мова 7 клас
Класна робота № 2.
Тема: Н І НН У ПРИСЛІВНИКАХ
1. Утворити від прикметників
прислівники. Пояснити написання н і нн у прикметниках і прислівниках.
Безсумнівний, незмінний,
швидкоплинний, глибинний, ясний, щоденний, безмежний, жалісний, широченний,
віддзеркалений, старанний, туманний, невтішний, сонний, обмежений,
поважний, позитивний, смиренний, спокійний, страшенний, сумний, доброчинний.
На основі
спостереження за мовним матеріалом зробити висновок про вживання н і нн у
прислівниках. Свої міркування звірити з теоретичним матеріалом підручника (с.128).
Коментар учителя. У прислівниках
пишемо стільки літер -н-, скільки їх було в прикметнику чи дієприкметнику,
основи яких стали твірними для прислівників: грізний — грізно, старанний —
старанно.
Запам’ятайте. Дві -нн- пишемо у
прислівниках-винятках спросоння, попідвіконню, попідтинню, зрання.
2. До прислівників дібрати
слова-синоніми з довідки. Пояснити вживання подвоєння.
Журливо, по секрету, виснажливо,
млисто, несправедливо, казково, важливо, щиро, зразково, дбайливо, увічливо,
журливо, суворо, загадково, убого, дохідливо.
Довідка. Делікатно, незбагненно,
упереджено, сумно, відмінно, гостинно, доступно, таємно, туманно, трудно,
нездійсненно, цінно, старанно, жалібно, невблаганно, злиденно.
3. Замінити фразеологізми прислівниками
з довідки.
Хоч оком світи, чорним по білому, ніс
у ніс, вірою і правдою, за спасибі, за власним бажанням, з усіма подробицями,
слово в слово, як своїх п’ять пальців, душа в душу.
Довідка. Добровіль(н,нн)о,
друж(н,нн)ьо, тем(н,нн)о, дослів(н,нн)о, відда(н,нн)о, вираз(н,нн)о,
достеме(н,нн)о, ґрунтов(н,нн)о, щіль(н,нн)о, дарем(н,нн)о.
4. Записати, замість крапок уставивши н
або нн. Обґрунтувати написання.
Радіс..о, сум..о, бездога..о, ю..о,
страше..о, височе..о, упевне..о, лагід..о, безцеремо..о, тьмя..о, шале..о,
зако..о, вихова..о, недійсне..о, беззвуч..о, несказа..о, незрівня..о,
змістов..о, відповідаль..о, невпи..о, піднесе..о, навма..я, незліче..о,
сезо..о, напруже..о, сумлі..о.
5. Виконати впр. 225,226,227(підручник
с.228,229).
Д/з опрацювати
параграф 27, виконати впр.228.229.
|
Класна робота № 9 українська література 6 клас Характеристика образу головного героя Климка Джури – рятівника світу. Еволюція Клима від боягуза до супергероя. Боягуз, котрий переміг страх, — найсильніша людина у світі! Леся Воронина І. Слово вчителя Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з пригодницькою повістю сучасної письменниці Лесі Ворониної « Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9» , в якій добро знову дає відсіч злу. І героями-переможцями є не фантастичні супер-кібер істоти, а звичайні люди, що в нормальному житті малопримітні, та ще й боягузи по суті . У книгах нечасто боягузи є героями - радше за старою звичкою їх страмлять і протиставляють їм сміливців, чия рука не здригнеться. А даремно , б о от деякі психологи, що вивчають феномен страхів, твердять, ніби боягузи в житті бувають чесніші в своїх почуттях за сильних духом героїв. Бо всіма фібрами переляканих душечок своїх вони відчувають тонше небезпеку, швидко на ...
Коментарі
Дописати коментар