Українська мова 7 клас
Класна робота № 2.
Тема: Н І НН У ПРИСЛІВНИКАХ
1. Утворити від прикметників
прислівники. Пояснити написання н і нн у прикметниках і прислівниках.
Безсумнівний, незмінний,
швидкоплинний, глибинний, ясний, щоденний, безмежний, жалісний, широченний,
віддзеркалений, старанний, туманний, невтішний, сонний, обмежений,
поважний, позитивний, смиренний, спокійний, страшенний, сумний, доброчинний.
На основі
спостереження за мовним матеріалом зробити висновок про вживання н і нн у
прислівниках. Свої міркування звірити з теоретичним матеріалом підручника (с.128).
Коментар учителя. У прислівниках
пишемо стільки літер -н-, скільки їх було в прикметнику чи дієприкметнику,
основи яких стали твірними для прислівників: грізний — грізно, старанний —
старанно.
Запам’ятайте. Дві -нн- пишемо у
прислівниках-винятках спросоння, попідвіконню, попідтинню, зрання.
2. До прислівників дібрати
слова-синоніми з довідки. Пояснити вживання подвоєння.
Журливо, по секрету, виснажливо,
млисто, несправедливо, казково, важливо, щиро, зразково, дбайливо, увічливо,
журливо, суворо, загадково, убого, дохідливо.
Довідка. Делікатно, незбагненно,
упереджено, сумно, відмінно, гостинно, доступно, таємно, туманно, трудно,
нездійсненно, цінно, старанно, жалібно, невблаганно, злиденно.
3. Замінити фразеологізми прислівниками
з довідки.
Хоч оком світи, чорним по білому, ніс
у ніс, вірою і правдою, за спасибі, за власним бажанням, з усіма подробицями,
слово в слово, як своїх п’ять пальців, душа в душу.
Довідка. Добровіль(н,нн)о,
друж(н,нн)ьо, тем(н,нн)о, дослів(н,нн)о, відда(н,нн)о, вираз(н,нн)о,
достеме(н,нн)о, ґрунтов(н,нн)о, щіль(н,нн)о, дарем(н,нн)о.
4. Записати, замість крапок уставивши н
або нн. Обґрунтувати написання.
Радіс..о, сум..о, бездога..о, ю..о,
страше..о, височе..о, упевне..о, лагід..о, безцеремо..о, тьмя..о, шале..о,
зако..о, вихова..о, недійсне..о, беззвуч..о, несказа..о, незрівня..о,
змістов..о, відповідаль..о, невпи..о, піднесе..о, навма..я, незліче..о,
сезо..о, напруже..о, сумлі..о.
5. Виконати впр. 225,226,227(підручник
с.228,229).
Д/з опрацювати
параграф 27, виконати впр.228.229.
|
Класна робота № 12-13 українська мова 9 клас Просте ускладнене речення 1. Бесіда На минулому уроці ми розглядали просте речення. Пригадайте, за якими критеріями ми його характеризували. 2. Робота з таблицею (усно) Пригадайте характеристики речення, прослідкуйте, як розподілили наведені нижче речення за категоріями. Позиція аналізу речення Категорії Відповідь За граматичною основою Двоскладне 15 Односкладне означено-особове 2 Односкладне неозначено-особове 8 Односкладне узагальнено-особове 7 Односкладне безособове 369 Односкладне називне 4 За наявністю другорядних членів речення Непоширене 5 поширене 123478 За наявністю всіх необхідних членів речення Повне
Коментарі
Дописати коментар