Українська література

Класна робота № 2                                           7 клас
«Марина Павленко.
«Русалонька із 7-В або прокляття роду Кулаківських».

Найголовнішого очима не побачиш.
                                                 Найглибше бачить тільки серце.
                                                                       А. де  Сент-Екзюпері

1. Робота з епіграфом.
  Поясніть зміст епіграфа до уроку.
2. Вступне слово вчителя.
  Діти, мабуть, від народження мають потяг до випробувань, експериментів, до здійснення споконвічної мрії людини переміщатися у просторі і в часі. Багато хто з дорослих теж вірить у це, але вголос не зізнається. А більшість не вірить, що людині до снаги побувати у минулому, а тим більше – заглянути в майбутнє. Тому вони й не можуть здійснювати фантастичні подорожі. А Софійка вміла фантазувати і вірила у те, що чудеса бувають на світі. Часто від фантазії до реальності – всього один крок. Чим закінчаться подорожі дівчинки у часі і просторі, ми дізнаємося сьогодні на уроці. І саме на цьому уроці ви почуєте твори написані вашими однолітками,які поринули у світ фантастики прочитавши твори Марини Павленко.
3. Хто з героїв повісті каже:
- «Немає коралів – не буде й весілля» (Сніжана).
- «Чотири п’ятдесят? Фігня! Для мене гроші – не проблема, ще й трошки «лівих» учора перепало» (Вадим).
- «О, моя тітка хоче саме таких(коралів). І що в них гарного? Коли справді надумає, то яку ціну казати?» (Сашко).
- «Он ми якої! Так, украв. Сорі, сорі, сорі! А тягне мене! Щось наче вело за тобою…» (Вадим).
- «Ще з часів польського короля моїм предкам – козакам, котрі розбитніші, вислужились, - жалувано! Ось і документи! Тут – усіхні! Пропадуть хіба разом зі мною!» (Міщенко).
- «Хто не хто, а це дівчатко і є моя прабабця Клава, тобі прапрапра! Сумна, бо не таланило їй. Це вона ті коралі десь узяла, ось тільки не вбирала ніколи» (бабуся Ліна).
- «Згубила моя мати невинну душу, стратила й хлопця» (бабуся з Відьминого озера).
- «Не могла(прийти до ворожки). Хоронила брата, застрелився ненароком – пояснила» (Франя).
- «Сьогодні по обіді Клава до ставка прийде шмаття полоскати. Налякай! Переляк на воді – найтяжчий. Від нього ніхто не відволодає» (Ворожка).
- «Як давно тебе не бачив! Щодня якогось букета приберігаю, а тебе немає» (Сашко).
- «Хотів (переписати прізвище), а нащо? Тільки дочками Бог нагородив. Рано чи пізно заміж повискакують, навіть Ягід не стане» (дідусь Іван).
- «Мама до погреба нікого не допускає! Дуже боїться, аби на крутих східцях не розбилися. Це відколи тато на війні загинув, у неї такий переляк» (Катерина Семенові).

4.Тести за текстом повісті-казки
1. Де відбуваються події, описані в повісті-казці  Марини Павленко?
А. Смілі
Б. Умані
В. Вишнополі

2. Що означає слово «пригода»?
А. Те, що трапилось (часто непередбачене, несподіване)
Б. Приходити на допомогу в скрутну хвилину
В. Бути потрібним друзям, родині, своїй країні

3. Визначте жанр твору.
А. Роман
Б. Повість-казка
В.Повість

4. У кого в роду Софійки з’явилися коралі?
А. Тітки Сніжани
Б. Софійки
В. Бабусі Клави

5. Яка була кличка кобили прабабці Ніни?
А. Мальва
Б. Квіточка
В. Зірочка

6. Як називалося село, де жила бабуся Софійки?
А. Половинчик
Б. Березівка
В. Краснопілка

7. Чим схожі були між собою Міщенки?
А. Були сумними та плаксивими
Б. Мали подвійну душу
В. Надзвичайно веселі

8. Яке прізвище мала тітка Сніжана?
А. Ліщина
Б. Калина
В. Ягода

9. Про кого сказано:
"Уже мало не коло самого будинку мусила ховатись у кущі. Біля рогу стояв худенький хлопчик із прив'ялим букетиком польових квітів. Знудьговано колупав носком святкового босоніжка пилюку й раз по раз діловито поглядав то на руку, де в людей буває годинник і де в нього нічого не було..."

А. Софійку та Сашка
Б. Вадима та Сніжану
В. Ірину та Валентина
5. Письменниця хоче, щоб малеча вірила в добрі чудеса, в те, що навіть привиди бувають добрими, іноді й вони потребують нашої допомоги; що людина, навіть маленька, може змінити світ на краще; що старовинні бабусині коралі в добрих руках  обов’язково  допоможуть виправити чужі помилки , повести людину зовсім іншим шляхом: змінять світ на краще; таке сприйняття світу в дитинстві на все життя закладає ніжність до всього живого, зігріває світ ніжним світлом краси і радості.

 Якою мірою Софійка причетна до змін у родині Кулаківських?
 Які проблеми порушує Марина Павленко в повісті?
(вправа «Мозковий штурм»):
- родинне виховання;
- любов і приятелювання;
- материнська любов;
- добро і зло;
- щастя людини.
6. Домашнє завдання .
  Скласти кросворд до прочитаних частин повісті-казки.











Коментарі

Популярні дописи з цього блогу