Класна робота № 14 українська мова 6 клас
Вживання числівників на позначення часу і дат. Розбір числівника як частини мови.
1.         Робота з підручником.
[Опрацювати теоретичний матеріал підручника – с. 179 – 181.
2.         Практична робота.
     Вправа 483.
3.         Слово вчителя.
У розмові можна називати точний час і приблизний. Точний час вказують у розкладі відправлення поїздів, літаків, виходу радіо- і телепередач, початку концертів, вистав, спортивних заходів тощо. Вказівка на точний час характерна для наукового та офіційно-ділового стилів мовлення.
У розмовному мовленні час події, як правило, вказують не точно, а приблизно.
4.        Розігрування діалогу.
—        Уявіть ситуацію: ви запрошуєте друга прийти до вас, коли він звільниться, щоб подивитися разом кінофільм. Про який час ви домовлятиметеся: точний чи приблизний?.
5.         Слово вчителя.
Як правильно написати третє лютого чи третього лютого?
Обидва словосполучення можливі в мові, відповідають її нормам. Звороти типу третє лютого, п’яте квітня утворилися із словосполучень третє число лютого, п’яте число квітня, в яких згодом слово число перестали вживати як само собою зрозуміле. Подібно утворилися словосполучення типу третього дня лютого, п’ятого дня квітня, в яких слово дня згодом утратилося. Дозволяються обидва написання.
6.          Переклад з російської.
Который час; в первом часу дня; третьего дня; он придет в час дня; в вечерний час; десять минут пятого; без десяти минут пять; магазин закрывается в пять часов.
7.         Фронтальне опитування.
—        Яка частина мови називається числівником?
—        Якими членами речення виступають числівники?
—        Які числівники називаються кількісними?
—        На які розряди вони поділяються?
—        Які числівники називаються порядковими?
—        Як відмінюються кількісні числівники?
—        Як відмінюються порядкові числівники?
—        Які числівники називаються простими, складними, складеними?
—        Назвіть числівники, що змінюються за родами й числами.
8.         Робота зі схемою розбору числівника як частини мови.
       С. 180.
Ознайомлення зі зразками усного і письмового розбору числівника як частини мови.
9.         Практична робота.
Завдання: виписати з тексту числівники; зробити розбір  3 числівників як частини мови за поданою  схемою.
Кривавим рубцем закарбовувався в історичній пам’яті українців 1933 рік. Це рік всенародного штучного голодомору, одного з найжахливіших злочинів ХХ століття. Скільки наших співвітчизників умерло того року нелюдською смертю? Кількість називається моторошна: від 7 до 9 мільйонів. З самого тільки сільського населення України, що складало 20—25 мільйонів, було знищено 5 мільйонів, тобто майже одна п’ята.
(3 журналу)

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
      Підручник, § 56, вправа 484.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу