Класна робота № 16 українська мова 6 клас
 Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок про числівник як частину мови. Підготовка до контрольної роботи

Лінгвістична загадка
Чимало можу я зробити – весь час або рахую, або порядок бережу, або просто кількість називаю. Часто я ставлю собі питання: «Скільки я маю? Котра ж це година?»
Робота з підручником
Опрацювати табличку в підручнику – параграф 58 с. 184.
Виконати тести  ( в зошиті письмово )
Тести
1.     Числівником називають самостійну частину мови, що означає:
А)дію або стан предмета;  Б)кількість або порядок під час лічби;
В) предмет.
2. Кількісні числівники означають:А)порядок під час лічби; Б) дію яка триває
В)кількість предметів.
3.Категорію числа (однина і множина) у числівника мають розряди:
А)кількісні; Б)порядкові; В)порядкові і деякі кількісні.
4.Категорію роду (ч.р.,ж.р.,с.р.) у числівника мають розряди:
А)кількісні; Б)порядкові і деякі кількісні; В)лише порядкові.
5.Скільки відмінків мають числівники: А)4; Б)6; В)7.
6.Числівник виконує синтаксичну роль: А) будь-якого члена речення;
Б)підмета і присудка; В) додатка, означення, обставини.
Робота з текстом
Списати текст. З тексту виписати тільки числівники.
Білий лелека
Лелека білий прилітає на місце гніздування досить рано – починаючи з 14-15 (березень) і до 30-31 (квітень). Живляться лелеки жабами, мишами, ховрахами, комахами. Протягом дня птахи приносять їжу одно/місячним д..тинчатам 9 (раз).
З відкладених навесні 2-7 (найчастіше 4) білих яєць через місяць вилуплюються бе..порадні пташ..нята. Вони швидко ростуть. Коли починають літати, то з батьками шукають їжу на луках і полях.
У лелеки білого 112 (родич). Найближчий родич лелек – кито/голов, або королівська чапля. Це досить в..ликий птах – до 90 (сантиметр) заввишки. Королівська чапля – рідкіс..ний птах (За Л.Смогоржевським).

 «1,2,3,4,5 – чи зумію я вгадати?»      (письмово)
Записані відомі прислів’я і приказки необхідно доповнити  числівниками з довідки, визначити рід, число, відмінок, розряд, будову.
1.Стоїть пані, чепуриться, бо вдягла сорочок  (   ).
2.(   )соколят на одній подушці сплять.
3. Кінь на (…) і то спотикається.
4. За (…) не гонись, бо й (…)   не піймаєш.
5.Надувся, як  (…..) нещастя.
Довідка: півтора,1,2,700,300,4.

«Годинниковий» тест.        (письмово, вказати тільки букву)
Укажіть рядок, у якому порушено граматичну норму позначення часу.
1.А за п'ятнадцять дванадцята              2.А п'ятнадцять хвилин по сімнадцятій
Б без п'ятнадцять дванадцять               Б чверть по сімнадцятій
В одинадцята сорок п’ять                     В сімнадцята п'ятнадцять
Г чверть до дванадцятої                        Г сімнадцять п'ятнадцять

«Граматичний практикум»   (письмово, цифра - буква )
Установити відповідність між словами та частинами мови, якими вони виступають:
1 іменник              А стоокий                  1 іменник              А дводенний
2 дієслово             Б тричі                      2 числівник           Б половина
3 прикметник        В раз                         3 прикметник        В по-друге
4 прислівник         Г подвоїти                4 прислівник         Г мільйон

«Казка про числівник»
Виписати числівники в яких є мякий знак і в яких немає. ( розподільний диктант )
Жили були числівники
Допитливі слова,
Які лічбу і порядок знали,
Й ніколи зроду не брехали.
Та сталась враз біда така
Раптом зявився мякий знак
Він до числівника прилип,
Є і п'ятнадцять, двадцять, п’ять.
Числівникам набридло це
І деякі тікати почали.
Зізнались вкотре ці слова,
Що ненавидіти старались
І шість, і дев’ять, і сімнадцять раз
Та все ж тікати не збирались.
Їх непокоїли ті п’ятдесят – вісімдесят
Бо ті жили без мякого знака просто .
Числівники дванадцять і тринадцять
Не розуміли шістдесят і сімдесят
І нехтувати мяким знаком не хотіли
Злилися з ним (ь) і скамяніли.
 «Фразеологічна»  ( письмово)
Відтворити пропущені числівники у фразеологізмах і ввести їх в речення.
1.…. вода на киселі.
2. …… п’ятниць на тиждень.
3.Жити …. днем.
4.Не день і не …... .
5.Грати …..  скрипку.
6.На всі  …… сторони.
7.До  …… пришестя.
8. …… через …….
Довідка: одним, два, сім, першу, друге, сьома, чотири, десяте, другого, п’яте.



 Домашнє завдання
1.Повторити правила в підручнику.
2. Виконати тести (відповіді надіслати для перевірки на оцінку)
Клоуз-тести ( поставити номер запитання і дати відповідь кількома словами)
1.У реченні числівник виконує роль…..
2.Кількісні числівники відповідають на питання ….
3.Порядкові числівники відповідають на питання …..
4.Кількісні числівники змінюються за такими граматичними категоріями ….
5.Порядкові числівники змінюються за такими граматичними категоріями ….
6.За будовою числівники бувають …..
7.Числівники і з частиною –сотий, -тисячний, пишуться …..
8.Якими способами найчастіше творяться числівники? 
9.У які частини мови найчастіше переходить числівник……
10.Що означають кількісні числівники і кожен із його підтипів?
11.Що означають порядкові числівники, яка їхня особливість?
12.Які особливості відмінювання числівників?


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу