Класна робота № 7 Українська література 7 клас
ЛЮБОВ ПОНОМАРЕНКО „ГЕР ПЕРЕМОЖЕНИЙ”. ЗАГАЛЬНОЛЮДСЬКА ІДЕЯ ГУМАНІЗМУ Й ТОЛЕРАНТНОСТІ. ОСОБЛИВОСТІ ХУДОЖНІХ ЗАСОБІВ НОВЕЛИ
Бесіда з учнями
♦ Яких страждань зазнавали люди під час Другої світової війни?
♦ Що таке фашизм?
♦ Які твори про війну вам відомі?
♦ Що таке жорстокість? У чому вона виявляється?
♦ Як можна боротися з жорстокістю?
Навчальна лекція
Пономаренко любов Петрівна народилася 25 травня 1955 року в селі Іванківці Срібнянського району на Чернігівщині. Закінчила Ніжинський державний педагогічний інститут імені М. В. Гоголя (1978).
Працювала вчителем російської мови та літератури на Срібнянщині, завідуючою відділом у Срібнянській райгазеті. із 1987 року мешкає на Полтавщині. Працювала у школах та редакціях райгазет Оржицького й Гребінківського районів. З 1999 року — власний кореспондент Всеукраїнської громадсько- політичної газети „Зоря Полтавщини”. Мешкає і працює в м. Гребінка.
Твори друкували в багатьох газетах і часописах, видавали в колективних збірниках та антологіях, зокрема в антології української „жіночої” прози та есеїстики другої половини XX — початку XXI століття (авторський проект Василя Габора), „Незнайома антологія” (львів, 2005) за кордоном — у Німеччині та Японії, в Альманасі „Біла альтанка” (Полтава, 1996).
Автор книг новел, оповідань та повістей „Тільки світу” (Київ, 1984), „Дерево облич” (Київ, 1999), „Ніч у кав'ярні самотніх душ” (Миколаїв, 2004),„Портрет жінки у профіль з рушницею” (Київ, 2005).
Словникова робота
Поясніть значення слів „гер”, „фрау”, „кіндер”, „гут”, „нужник”, „барак”, „бидлота”, „шнель”.
Бесіда за змістом прочитаного
♦ Коли відбувається дія твору?
♦ Як полонені ставляться до будівництва?
♦ Чому діти жорстоко ставляться до полонених? Чи можна виправдати дітей?
♦ Чому місцеві жителі співчували полоненим?
♦ Що вразило дівчину, яка сиділа на вікні?
♦ Що символізує фотографія?
♦ Як закінчується новела? Про що це свідчить?
♦ Як ви ставитеся до авторської інтерпретації жорстокості?
♦ Чому авторка обрала саме таку назву для свого твору?
♦ Яке ваше ставлення до Фрідріха?
Літературна гра „Суд”
Для цього кожна група отримує завдання. Прокурорам треба висунути звинувачення дітям з новели Л. Пономаренко „Гер переможений”. Свідки повинні розказати про події, які відбувалися під час Другої світової війни. Захисникам треба обговорити та навести вагомі докази — виправдання Фрідріха. Судді винесуть вирок (учитель корегує виконання завдання).
Прокурори. Чи були діти справедливими, коли зробили з паличок хрест, розкидали маленьку „державу” Фрідріха?
Слухачі. Так! Фрідріх — це німець. Він воював проти нашої держави. Армія Гітлера принесла багато горя нашому народу. Тому треба відповідати за свою жорстокість.
Свідки розповідають про війну.
Захисники. Ми вважаємо, що діти вчинили неправильно. Армія Гітлера була жорстока, але сьогодні німець був полоненим, беззахисним, слабким і хворим. Просто людина, яка викликала до себе співчуття. Так! Він німець, але як бачимо, був хорошим батьком, любив працювати на землі — сіяв, вирощував.
Свідки. Фрідріх опинився на фронті, швидше за все, не з власної волі, а за наказом свого головнокомандуючого. Не можна нам відповідати жорстокістю на жорстокість. Дуже багато наших співвітчизників зрозуміли це.
Вирок суддів. Війна — відворотне, жахливе явище суспільства. Але треба в будь-якій ситуації залишатися людиною. Жорстокості у світі не повинно бути.
 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Прочитати твір Л. Пономаренко „Гер переможений”.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу