Класна робота № 7 українська мова   6 клас
Групи числівників.  Поділ числівників за будовою
1.     Робота з підручником
Опрацювати теоретичний матеріал підручника – пораграф 52 с. 164 – 167.
Виконати вправи 435, 437.

2.     Тренувальні вправи.
Завдання учням: утворити від кількісних числівників порядкові.
Дев’ять – дев’ятий
Один –
три –
сорок –
сто –
вісім –
чотирнадцять –
двадцять –
тридцять один –

3.     Лінгвістична гра.
У кожному ряді слів сховалися «зайві». Списати, підкреслюючи їх, обґрунтувати свою думку. До якої частини мови належать «зайві» слова?
1) Чотири, один, п’ятірка, шостий.
2) Ходять, п’ять, сидять, стоять.
3) Восьмий, далекий, восьмиповерховий, давній.
4) Два, двійня, двійка, дворіччя.
5) Сорока, рушниця, мішок, сорок.
6) Бігти, червоніти, їсти, п’ятий.
7) Дев’яносто, сто, двадцять, другий.
4. Завдання на збагачення словника учнів засобами народної творчості. Прислів’я та приказки  з числівниками — це народні правила, досвід який людина має використовувати у своєму житті. Вони рекомендують чи застерігають, схвалюють або засуджують, повчають, за цими висловами стоїть авторитет поколінь нашого народу. Числівник як частина мови є поширеним у прислів’ях, приказках. Вживаються як кількісні , так і порядкові числівники.
Прочитати вголос прислів’я та образні народні порівняння , визначити групу числівників за значенням.
1) Говорить так, як 3 дні хліба не їв.
2) Працює до 7 поту.
3) Грати 1 скрипку.
4) 7 1 не чекають.
5) У 3 дуги зігнути.
6) Робить 5 через 10.
7) Знаю, як свої 5 пальців.
8) 7 мішків гречаної вовни.
9) До 1 грому земля не розмерзається.
10) 7 літ мак не родив, і голоду не було.
11) Заробив у пана плату: з 4 дощок хату.
12) 1 рукою в долоні не заплещеш.
13) 7 п’ятниць на тиждень (Нар. творчість).
Списати по три прислів’я та образні народні порівняння, замінюючи цифри словами, та визначаючи синтаксичну роль.

5.Гра «Займи позицію» (розподільний диктант)
Цілі числа                       дробові                               збірні
Сім, дві третіх, троє, одинадцять, дванадцятеро, одна п’ята, вісім шостих, десять, двадцять сім, двадцять сьомий, один, перший, сто, сотий, двісті тридцять перший, одна третя, дев’ять, дев’ятий, семеро.

6. Узагальнення вивченого навчального матеріалу. (письмово на оцінку)
        Тести
1.    Числівник – це самостійна частина мови, яка вказує на :
а) ознаку предмета;
б) предмет чи особу;
в) число, кількість предметів, їх порядок при лічбі.
2.Числівники за значенням поділяються на :
ж) прості й складні;
з) збірні й дробові;
е) кількісні  й порядкові;
3. Числівники за будовою поділяються на:
а) прості  й дробові;
м) складні й кількісні;
с) прості, складні й складені;
4. У якому рядку всі числівники  за будовою складні?
а) тридцять, одинадцять, вісім, сорок два;
в) сімдесят чотири, триста, дванадцять, дев’ять;
е)п’ятдесят, п’ятсот, сімдесятий, дев’ятнадцять.
5. Вкажіть речення, в якому вжито числівник.
а) Четвірка друзів вирушила в мандри.
л) У цьому місті я живу п’ятнадцятий рік.
о) Юрко отримав за контрольну роботу шістку.
6. У якому рядку всі числівники -  збірні?
а) двісті, троє, шістдесят;
д) четверо, сорок, дві восьмих;
к) п’ятеро, троє, десятеро;
7. У якому рядку всі  слова  -  числівники?
а) п’ять, семеро, сто сорок один;
в) одна третя, восьмисотий, двоповерховий;
з) двадцятий, тридцять п’ять, по-перше.
Домашнє завдання: повторити теоретичний матеріал підручника – параграф 52 с. 164-167; виконати впр.438.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу