Українська мова 8 клас Класна робота № 6 Складений іменний присудок Відтворення деформованого висловлювання Ø Відновити текст, уставляючи потрібні за змістом іменні частини складеного присудка з довідки. Схарактеризувати присудки за схемою (див. урок № 4). ( письмово ) У мистецтві є постаті з величезною силою впливу, і ця сила сягає далеко в часі. ... для нас є Есхіл, Поліклет, Фідій, Мікеланджело, Рафаель, Гете, Моцарт. Їхня творчість — як живе ... , як хронологічні ... , велике ... для вдячних нащадків. Видатний російський художник-реаліст М.Врубель належить ... цієї геніальної ... митців. Майстер монументального розпису, театрально-декораційного і прикладного живопису, скульптор і графік, він став справжнім ... , піднявся на рівень кращих європейських зразків, залишившись при цьому вірним класичному мистецтву — реалізму. Дивну ... несуть образи творів художника: Царівна-лебідь, Пан, Богатир, багатоликий Демон, вражаючи своєю внутрішньою силою, напругою, яскравістю і незбагненною таємничістю. Сила уяви від його картин настільки ... , що і сам митець постає ... дуже могутньою, імпульсивною, пристрасною (Т. Кормакова). Довідка: віхи, новатором, «вічними супутниками», джерело, енергетику, надбання, велика, до когорти, людиною. Ø Указати на спосіб вираження іменної частини відновлених присудків. Диктант-тест Ø Установити відповідність між реченнями і способами вираження в них іменної частини складеного присудка. ( письмово ) А Романтична окриленість музики Віталія Кирейка стала напрочуд близькою поетиці української драматургії (М. Загайкевич). Б Тут кожний камінь — мій, і кожний подих —мій (Л. Первомайський). В Уперше в живопис Врубель увів різноманітні матеріали: скло, гіпс, наклейки з паперу (Т. Кормакова). Г Ледар був дуже ласий на чужі ковбаси. Д Врубель був зачарований кольором, його грою, переливами (Т. Кормакова). 1 Іменник. 2 Прикметник. 3 Займенник. 4 Дієприкметник. 5 Фразеологізм. Слово вчителя Різновидом складеного присудка є так званий подвійний присудок: а) дієслівний, який складається лише з дієслів (напр.: Сподівався почати лікуватися.); б) змішаний, що поєднує ознаки складеного дієслівного й складеного іменного присудків (напр.: Ти повинен лишатися чесним. (В.Коротич.) Кожне теля хоче бути мудрішим за корову. Не пнись бути найвищим, а вчись бути корисним. (Нар.творч.) Щасливою хотіла буть я в слові. (Л.Забашта.) Записати речення, підкреслити граматичні основи. Усе державне має бути славне. (Нар.творч.) Я хочу бути чистим знову. (Д.Павличко.) Хотів би я стати явором в полі. Та не хотів би я каменем стати. (А.Малишко.) Маєш, людино, людиною бути. (М.Самійленко.) Я хотів би вітром бути, вітром бути наддніпрянським. (М.Рильський.) Я міг би стати міщанином ситим, мізерних ідеалів шукачем. (Л.Дмитерко.) Я хочу стати полум’ям, в котрому свій меч кують покривджені й слабі. (Д.Павличко.) Домашнє завдання Повторити матеріал підручника – параграф 6 с. 34-37, виконати вправу 68 с. 36 ( письмово )

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу