Класна робота №7  Українська література 6 клас
Леся Воронина. Повість Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9. Стосунки між різними поколіннями в родині

1. Гра – розминка “Пінг-понг”.
• Головний герой повісті, яку ми вчимо... (Клим.)
• Прізвисько Сашка Смика... (Кактус.)
• Бабусю Клима звали... (Соломія.)
• Вона працювала... (у банку.)
• Скорочена назва організації, до якої потрапив Клим... (ТТБ.)
• Кличка собаки, що охороняв банк... (Бакс.)
• Бабуся Соломія працювала... (прибиральницею.)
• Однак вона була... (вченим.)
• Винайшла... (машину часу.)
• Батьки Клима працювали у... (Єгипті.)
• Які тварини прибули з Космосу? (Жаби.)
• Чим вони любили смакувати? (Комахами.)
2. Слово вчителя.
Усього кілька секунд — і Климко перемістився до Африканського континенту. Через технічні несправності експериментальної машини часу Климко прибув на одну добу пізніше і не встиг попередити батьків про небезпеку. Що робити? Як бути? Хлопчик розуміє, що майбутнє його сім' ї залежить тільки від нього. Порятунок людства залежить тільки від нього. Потрібно діяти, не гаючи жодної хвилини. Треба зустріти космічних прибульців як слід. І виявляється, що головне — це вміти здолати свій страх! Звичайно, в цьому йому допоможуть найближчі люди.
3. Бесіда за запитаннями.
— З якими вигаданими персонажами познайомився Клим у прочитаних вами розділах?
— Де відбувався бенкет космічних прибульців?
— Як описує їх автор? Зачитайте цитати.
— Які нові випробування довелося пережити головному героєві повісті?
Як змінився Клим? Доведіть свою думку та підтвердьте цитатою.
— Чим незвичною була родина Джур? (“... усі представники роду Джур втаємничені у прадавні секрети характерництва.... пані Соломія, як її називають учні й прихильники, змогла поєднати чудодійні сили наших пращурів із найсучаснішими науковими здобутками. І замаскувала свій універсальний прилад у старому “Запорожці”.)
— Хто такі характерники?
— Що нам відомо про батьків Клима? Охарактеризуйте їх.
— Чому батьки Клима вели розкопки саме у давньому Єгипті? (Бо сім тисяч років тому саме в цьому місці вже було нашестя блакитних жаб, і саме вони знищили всю рослинність на цій квітучій колись долині, перетворивши її на піщану пустелю. А єгипетські вчені знайшли засіб боротьби з блакитними жабами, та було вже пізно.)
— Зачитайте уривок, що розкриває план синьомордів. (“Цивілізація блакитних жаб — найвеличніша цивілізація Всесвіту! Ми нездоланні! Люди стануть нашими рабами й працюватимуть на мушиних фермах — вирощуватимуть мух-бройлерів. Ми експортуватимемо чудові комашині консерви в кожен куточок галактики!”.)
— Яку зброю проти синьомордів запропонував Климко батькам? (Мухи.)
— Що нового дізнався Клим про свою бабусю Соломію? (Пані Соломія видатний учений, вона винайшла протиотруту від вірусу страху.)
— Як бабуся розправилася зі своїми жабами-ворогами, що тримали її у полоні? Про що це свідчить? (Зменшила їх і вирішила використати у господарстві, щоб ловили мух.)
4. Методичний прийом “Займи позицію”.
• Чи можемо ми назвати ідеальною родину Клима Джури?
5. Асоціативне гроно.
Описание: https://ukrlit.net/lesson/6klas_2/6klas_2.files/image027.jpg
6. Слово вчителя.
Родина дуже важлива у житті кожної людини. Це найближчі, найрідніші люди, яких ми дуже любимо, які дарують нам тепло та допомагають у складних ситуаціях. Родина — це наш маленький світ, у якому все зрозуміле, дороге. Справжня родина — це більше, ніж просто бути родичами. Це особливе ставлення одне до одного. Це любов, взаємоповага, допомога і турбота. І саме такою є родина Климка Джури.
 Домашнє завдання.
1.  Виписати цитати для характеристики образу Клима Джури.
2. Підібрати народні прислів'я та приказки про страх, боягузів.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу