Класна робота №7
Українська література 6 клас
Леся Воронина. Повість Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №
9. Стосунки між різними поколіннями в родині
1. Гра – розминка “Пінг-понг”.
• Головний
герой повісті, яку ми вчимо... (Клим.)
• Прізвисько
Сашка Смика... (Кактус.)
• Бабусю
Клима звали... (Соломія.)
• Вона
працювала... (у банку.)
• Скорочена
назва організації, до якої потрапив Клим... (ТТБ.)
• Кличка
собаки, що охороняв банк... (Бакс.)
• Бабуся
Соломія працювала... (прибиральницею.)
• Однак вона
була... (вченим.)
•
Винайшла... (машину часу.)
• Батьки
Клима працювали у... (Єгипті.)
• Які
тварини прибули з Космосу? (Жаби.)
• Чим вони
любили смакувати? (Комахами.)
2. Слово
вчителя.
Усього
кілька секунд — і Климко перемістився до Африканського континенту. Через
технічні несправності експериментальної машини часу Климко прибув на одну добу
пізніше і не встиг попередити батьків про небезпеку. Що робити? Як бути?
Хлопчик розуміє, що майбутнє його сім' ї залежить тільки від нього. Порятунок
людства залежить тільки від нього. Потрібно діяти, не гаючи жодної хвилини.
Треба зустріти космічних прибульців як слід. І виявляється, що головне — це
вміти здолати свій страх! Звичайно, в цьому йому допоможуть найближчі люди.
3. Бесіда за
запитаннями.
— З якими
вигаданими персонажами познайомився Клим у прочитаних вами розділах?
— Де
відбувався бенкет космічних прибульців?
— Як описує
їх автор? Зачитайте цитати.
— Які нові
випробування довелося пережити головному героєві повісті?
— Як змінився Клим? Доведіть свою думку та підтвердьте
цитатою.
— Чим
незвичною була родина Джур? (“... усі представники роду Джур втаємничені у
прадавні секрети характерництва.... пані Соломія, як її називають учні й
прихильники, змогла поєднати чудодійні сили наших пращурів із найсучаснішими
науковими здобутками. І замаскувала свій універсальний прилад у старому
“Запорожці”.)
— Хто такі
характерники?
— Що нам
відомо про батьків Клима? Охарактеризуйте їх.
— Чому
батьки Клима вели розкопки саме у давньому Єгипті? (Бо сім тисяч років тому
саме в цьому місці вже було нашестя блакитних жаб, і саме вони знищили всю
рослинність на цій квітучій колись долині, перетворивши її на піщану пустелю. А
єгипетські вчені знайшли засіб боротьби з блакитними жабами, та було вже
пізно.)
— Зачитайте
уривок, що розкриває план синьомордів. (“Цивілізація блакитних жаб —
найвеличніша цивілізація Всесвіту! Ми нездоланні! Люди стануть нашими рабами й
працюватимуть на мушиних фермах — вирощуватимуть мух-бройлерів. Ми
експортуватимемо чудові комашині консерви в кожен куточок галактики!”.)
— Яку зброю
проти синьомордів запропонував Климко батькам? (Мухи.)
— Що нового
дізнався Клим про свою бабусю Соломію? (Пані Соломія видатний учений, вона
винайшла протиотруту від вірусу страху.)
— Як бабуся
розправилася зі своїми жабами-ворогами, що тримали її у полоні? Про що це
свідчить? (Зменшила їх і вирішила використати у господарстві, щоб ловили мух.)
4. Методичний
прийом “Займи позицію”.
• Чи можемо
ми назвати ідеальною родину Клима Джури?
5.
Асоціативне гроно.
6. Слово
вчителя.
Родина дуже
важлива у житті кожної людини. Це найближчі, найрідніші люди, яких ми дуже
любимо, які дарують нам тепло та допомагають у складних ситуаціях. Родина — це
наш маленький світ, у якому все зрозуміле, дороге. Справжня родина — це більше,
ніж просто бути родичами. Це особливе ставлення одне до одного. Це любов,
взаємоповага, допомога і турбота. І саме такою є родина Климка Джури.
Домашнє завдання.
1. Виписати цитати
для характеристики образу Клима Джури.
2. Підібрати
народні прислів'я та приказки про страх, боягузів.
Коментарі
Дописати коментар