Класна робота № 14 українська мова 6 клас
Вживання числівників на позначення часу і дат. Розбір числівника як частини мови.
1.
Робота з підручником.
[Опрацювати
теоретичний матеріал підручника – с. 179 – 181.
2.
Практична робота.
Вправа 483.
3.
Слово вчителя.
У розмові можна називати точний час і приблизний.
Точний час вказують у розкладі відправлення поїздів, літаків, виходу радіо- і
телепередач, початку концертів, вистав, спортивних заходів тощо. Вказівка на
точний час характерна для наукового та офіційно-ділового стилів мовлення.
У розмовному мовленні час події, як правило, вказують
не точно, а приблизно.
4.
Розігрування діалогу.
— Уявіть
ситуацію: ви запрошуєте друга прийти до вас, коли він звільниться, щоб
подивитися разом кінофільм. Про який час ви домовлятиметеся: точний чи приблизний?.
5.
Слово вчителя.
Як правильно написати третє лютого чи третього лютого?
Обидва словосполучення можливі в мові, відповідають її
нормам. Звороти типу третє лютого, п’яте квітня утворилися із словосполучень
третє число лютого, п’яте число квітня, в яких згодом слово число перестали
вживати як само собою зрозуміле. Подібно утворилися словосполучення типу
третього дня лютого, п’ятого дня квітня, в яких слово дня згодом утратилося.
Дозволяються обидва написання.
6.
Переклад з російської.
Который час; в первом часу дня; третьего дня; он
придет в час дня; в вечерний час; десять минут пятого; без десяти минут пять;
магазин закрывается в пять часов.
7.
Фронтальне опитування.
— Яка частина мови називається
числівником?
— Якими членами речення
виступають числівники?
— Які числівники називаються
кількісними?
— На які розряди вони
поділяються?
— Які числівники називаються
порядковими?
— Як відмінюються кількісні
числівники?
— Як відмінюються порядкові
числівники?
— Які числівники називаються
простими, складними, складеними?
— Назвіть числівники, що
змінюються за родами й числами.
8.
Робота зі схемою розбору числівника як частини мови.
С. 180.
Ознайомлення зі зразками усного і письмового розбору числівника як частини
мови.
9.
Практична робота.
Завдання: виписати з тексту числівники; зробити розбір 3 числівників як частини
мови за поданою схемою.
Кривавим рубцем закарбовувався в історичній пам’яті українців 1933 рік. Це
рік всенародного штучного голодомору, одного з найжахливіших злочинів ХХ століття.
Скільки наших співвітчизників умерло того року нелюдською смертю? Кількість
називається моторошна: від 7 до 9 мільйонів. З самого тільки сільського
населення України, що складало 20—25 мільйонів, було знищено 5 мільйонів, тобто
майже одна п’ята.
(3 журналу)
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підручник, § 56, вправа 484.
Коментарі
Дописати коментар