Класна робота № 8 Українська мова 7 клас
НАПИСАННЯ ПРИСЛІВНИКІВ ОКРЕМО
Дослідження-спостереження
► Прочитайте
прислівники, які завжди пишемо окремо. Спробуйте вивести правило, яке
б пояснило написання цих прислівників.
Час од часу,
від ранку до вечора, раз від разу, з боку на бік, з дня у день, один в один,
раз у раз, рік у рік, час від часу, день у день, сам на сам, крок за кроком.
► Звірте
свої висновки з матеріалом таблиці.
Робота з
таблицею «Правопис прислівників»
Написання прислівників та прислівникових сполучень
окремо
Правило
|
Приклади
|
1.
Сполучення прийменника з іменником (між ними можна вставити слово)
|
без кінця,
до речі, з радості, з горя, без відома, в ногу, в міру, на мить
|
2.
Прислівникові сполучення слів у формах Н. в. + О. в. одн.
|
кінець кінцем,
один одним, сама самотою,
а також в
основному, в цілому
|
3.
Прийменникові конструкції з повторення слова
|
день у
день, рік у рік, раз у раз, час від часу
|
Опрацювання
теоретичного матеріалу за підручником – параграф 32 с. 138 – 140.
► Опрацюйте
матеріал підручника, порівняйте з матеріалом опорного конспекту. З’ясуйте, який
матеріал відсутній у конспекті, а якого немає в підручнику.
► Проаналізуйте матеріал за темою, використовуючи приклади з наступної
таблиці.
без
відома,
|
від ранку
до вечора,
|
кінець кінцем,
|
в
основному,
|
без жалю,
|
день у
день,
|
одним
один,
|
в цілому;
|
без
кінця-краю,
|
з боку на
бік,
|
сама собою
|
по двоє,
|
до крихти,
|
з дня на
день,
|
|
по троє,
|
до ладу,
|
один в
один,
|
|
по четверо
|
до лиця,
|
раз у раз,
|
|
|
на вибір,
|
рік у рік,
|
|
|
на
відмінно,
|
час від
часу
|
|
|
уві сні,
|
|
|
|
через
силу,
|
|
|
|
як слід
|
|
|
|
Коментар
учителя. Пишемо окремо деякі прислівники, якщо вони виступають стійкими
(фразеологічними) сполученнями слів різного творення і будови: ні туди ні сюди;
на всю губу; на власні очі; по саму зав’язку; так собі; на вічні часи; рука в
руку; по саме нікуди; з дорогою душею.
Дослідницька
лабораторія
► Запишіть
речення, розкриваючи дужки. Поясніть написання прислівників. 1. День (у) день у
цьому куточку пришкільного подвір’я — наче у казковому дивосвіті. 2. (З) краю
(в) край мініатюрними сурмами мармурово біліють лілії, золотавими сонечками
палахкотять нарциси. 3. (На) світанку повітря на (в)коло, аж вібрує від
бджолиного гудіння — розміреного, довгого. 4. (На) жаль для Володі було
(не)затишно серед цієї краси. 5. З притаєним болем в очах поглядав він час
(від) часу з-за паркану на вулицю, якою сунули хлопці зі школи...
► За таблицею-опорою зробіть
висновки про правопис прислівників.
Хто швидше?
► Користуючись
орфографічним словником запишіть, прислівники, знімаючи скісну риску.
Без/відома,
без/ліку, без/сумніву, в/нагороду, в/позику, до/гурту, до/діла, до/краю,
до/пари, до/побачення, до/речі, до/сих/пір, до/сьогодні, за/кордон,
з/краю/в/край, на/бігу, на/вибір, на/жаль, на/зло, на/мить, на/поруки,
на/світанку, на/славу, під/боком, під/силу, по/закону, по/суті, від/ранку/до/
вечора, день/у/день, з/боку/на/бік, з/дня/на/день, один/в/один, раз/у/раз,
рік/у/рік, час/від/часу, в/основному, в/цілому, по/двоє, по/троє, по/четверо.
Робота з підручником
► Виконайте вправи 257, 258, 259.
ДОМАШНЄ
ЗАВДАННЯ
► Опрацювати матеріал
параграфа 32 с. 138 – 140.
► Виконати
вправу за підручником 263.
Коментарі
Дописати коментар