Класна робота № 10 Українська мова 7 клас
ПРИЙМЕННИК ЯК СЛУЖБОВА ЧАСТИНА МОВИ.
ПРИЙМЕННИК ЯК ЗАСІБ ЗВ'ЯЗКУ У СЛОВОСПОЛУЧЕННІ Й РЕЧЕННІ
Робота
з підручником
►Опрацювати
теоретичний матеріал підручника – параграф 33 с. 146 – 147
►Виконати вправи 269,
270.
Привіт, проблемо!
► Скласти конструкції з прийменниками
від, про, під, за так, щоб вони вживалися з різними відмінками. Зробити
висновок: прийменник може вживатися з формою одного чи декількох відмінків?
► Дібрати до прийменників в, з, над,
для, від можливі синоніми, склавши з ними словосполучення
Лінгвістична лабораторія
► Списати, підкресливши прийменники і
вставляючи пропущені закінчення іменників. Визначити відмінки іменників, ужитих
з прийменниками.
1. Посій в пор.., будеш мати
зерна гору. 2. Сій хліб у годин..— будеш їсти кожну днину. 3. Не вважай на
урож.., а гречку сій. 4. Весна днем красна, а на хліб.. пісна. 6. Хто на земл..
сидить, той не боїться, що впаде. 6. На добр.. земл.. що не посієш,
то і вродить, на добр.. зуб.. що вкинеш, то з’їсть. 7. Прийшло з
вод.., пішло з вод.. 7. Без шип.. троянди не буває. 9. На верб.. грушка не
родиться.
Клуб розумників і розумниць
► Пояснити значення стійких зворотів.
З двома з них скласти речення. З’ясувати роль прийменників у реченнях.
По гарячому сліду; по своєму ліжку
простягай ніжки; стріляти з гармат по горобцях; усякий кулик своє болото
хвалить; ґрунт поповз з-під ніг; на чужий коровай рот не роззявляй; копійка до
копійки; душа в душу; каменя на камені не залишити.
► Скласти з наведеними словами по два
речення, щоб у першому вони були прислівниками, а в другому — прийменниками.
Вздовж, поблизу, навпроти, довкола,
близько.
Домашнє завдання
Опрацювати теоретичний матеріал підручника – параграф 33 с. 144 – 147,
виконати впр. 271.
Коментарі
Дописати коментар