Класна робота № 15 українська мова 6 клас Вживання числівників з іменниками.
|
1.
Хвилинка-веселинка.
— Увага! На
уроці мови — математика! Вам слід визначити, якими є числівники-відгадки:
кількісними чи порядковими; простими, складними чи складеними.
1)
Скільки було: баба, дві матері, дві дочки й онука?
2) У
мене в двох кишенях є гроші: коли з однієї перекладу в іншу один карбованець,
то буде порівну, а коли з другої перекладу в першу один карбованець, то в
першій буде вдвічі більше, ніж у другій.
3)
Летів гусак, а проти нього — зграя гусей.
— Здорові
були, сто гусей! — каже гусак.
— Нас не
сто,— кажуть гуси,— а нас стільки, що якби ще стільки, та ще півстільки, та
чверть стільки, та ще один, отоді було б сто.
4)
П’ять, п’ятнадцять,
Без двох двадцять,
Семеро, троє,
Ще й малих двоє. Скільки?
(П’ятдесят.)
2.
Слово вчителя.
В українській мові при числівниках два, три, чотири
іменники чоловічого роду в називному відмінку вживаються у формі Н. в. множини
(три зошити, чотири пенали), а іменники жіночого і середнього роду — у формі
родового відмінка однини (дві парти, три вікна). Числівники від п’яти і далі в
називному відмінку вимагають від іменників родового відмінка множини (сім
олівців, двісті учнів, тисяча пригод).
3.
Робота
з підручником
Опрацювати теоретичний матеріал – параграф 57 с. 181
– 184.
4.
Тренувальні вправи.
Завдання: записати прислів’я і приказки, розкриваю¬чи
дужки.
Сім (п’ятниця) на тиждень.
Знати як свої п’ять (пальці).
Наговорити сім (мішок) гречаної вовни.
Мудрій голові досить два (слово).
Краще з розумним два (раз) загубити, ніж із дурним
один раз знайти.
Два (півень) і дві (господиня) не згодяться ні завтра,
ні нині. (Нар. творч.)
5.
Переклад з російської.
Завдання: перекласти словосполучення українською мовою
і записати.
Три недели, тридцать
два килограмма, пятьдесят копе¬ек, четыре улицы, семь карандашей, двадцать пять
городов, три подруги, девять тонн, сорок четыре метра, шестнадцать стульев, сто
мнений, восемнадцать сел, двадцать восемь окон, десять дней.
6.
Слово вчителя.
Іменники, що вживаються після дробових числівників,
ма¬ють форму родового відмінка однини: півтора дні, три чет¬вертих кухля, дві
цілих п’ять десятих відсотка.
7.
Тренувальна вправа.
Завдання:
записати словосполучення, розкриваючи дужки. Придумати з ними речення.
Три дев’ятих (поверхня), одна четверта (груша), шість
сьо¬мих (площа), п’ять десятих (відсоток), півтора (літра), дві тре¬ті
(автобус).
8. Запитання до учнів.
— У формі
якого відмінка і числа вживаються іменники чоловічого роду при числівниках два,
три, чотири?
— У формі
якого відмінка і числа вживаються іменни¬ки жіночого і середнього роду при
числівниках два, три, чо¬тири?
— У якому
відмінку і числі стоять іменники після дробо¬вих числівників?
9. Робота з підручником
Виконати вправи 489, 490, 492.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
§ 57 вправи 493,494.
Коментарі
Дописати коментар