Класна робота № 6 Українська мова 7 клас
НАПИСАННЯ ПРИСЛІВНИКІВ
РАЗОМ
► Лінгвістичний експеримент
► Спишіть, розкриваючи дужки і
розподіляючи словосполучення на дві групи. На якій основі здійснено групування?
Йти (на) зустріч гостям, прийти (на)
зустріч випускників; зібратися (у) п’ятьох, (у) п’ятьох друзів; зібратися (в)
купі, (в) купі піску; взяти (за) багато, (за) багато днів; прийти (до) дому
батька, приносити (до) дому; (в) друге вікно, прийти (в) друге.
► Визначити, від яких частин мови
утворені прислівники і яким способом.
Коментар учителя. Слід відрізняти
прислівники, складені з прийменників або часток і різних частин мови, які
пишемо разом, від прийменників або часток та іменників, прикметників тощо, коли
останні зберігають у реченні свої функції як окремі частини мови, отже, і
пишемо ми їх окремо. Пор.: Він повернув убік (куди?) і Ударив у бік
(у що?). Спочатку (коли?) це не було ясно й з початку (чого?) розмови вони
зрозуміли вашу думку.
Прочитай вірш напам’ять (як?) На пам’ять
(на що?) він подарував мені книжку.
Від прислівників слід відрізняти
сполучення прийменників із незмінюваними словами, вживаними у значенні
іменників. Такі сполучення пишуться окремо: від сьогодні, до завтра, на завтра,
на потім (не відкладайте цього дозавтра, назавтра, на потім); за багато, на
багато (пop.: забагато гуляєш — за багато років уперше
приїхав, стало набагато легше — зал на багато місць), на добраніч, на ура.
Лінгвістичний аналіз
► Опрацювати
теоретичний матеріал підручника – параграф 31 с. 35-138.
► Спираючись на теоретичний матеріал,
доповніть таблицю власними прикладами.
Правила написання прислівників разом
Правило
|
Приклади
|
- прийменник-префікс + іменник
|
насилу..
|
-
прийменник-префікс + прикметник
|
здалека..
|
-
прийменник-префікс + числівник
|
удвох..
|
-
частка-префікс + займенник
|
абиде..
|
-
прийменник-префікс +дієслівні основи
|
всупереч..
|
-
прийменник-префікс +дієприкметник
|
навсидячки..
|
- префікс
і суфікс + дієслівна основа
|
пошепки
|
-
сполученням двох основ
|
босоніж
|
-
сполученням двох слів
|
тимчасом
|
Дослідження-характеристика
► Прочитайте текст. Дайте йому назву.
Випишіть прислівники, що пишемо разом. Підтвердьте свій вибір правилом.
Ще задовго до світанку з чагарників,
садів, лісів, лук дзвенять різноголосо трелі. Це прокинувся соловей. Отже,
зараз друга година ночі. Майже одночасно з ним прокидається лісовий жайворонок.
Співає, заливається вгорі, повиснувши в повітрі. О другій-третій
прокидається перепілка і польовий жайворонок. Їхні угіддя — поля і ліси, що
безмежно розкинулися навколо. Не відстає від них жителька дрібнолісся, садів і
парків — горихвістка. О третій годині прокидається зозуля, іволга, синиця і
вільшанка. О четвертій годині до їхнього хору рвучко приєднується зяблик,
вівсянка і вівчарик. Догори знявся шпак з гнізда — це четверта година ранку.
Одночасно з ним прокидаються зеленяк, трясогузка і щиглик. Найаристократичніший
птах — горобець нарешті прокидається після шостої години ранку, а тому починає
свій трудовий день найпізніше (З журналу).
Дослідження-відновлення
► Запишіть речення, розкриваючи
дужки. Поясніть написання прислівників разом. На які правила ви посилались?
Назвіть орфограму.
1.Він хотів не тільки
врятувати озимину, а й дбав, щоб (в) осени (як) (най) більше всотала
води земля, щоб напилась вона (до) схочу. 2. Стояла (над) звичайно приємна й
тиха весна, рожева пелюстка з яблуні падала майже (прямо) висно. 3. З
неба спливала хмара, і десь глибоко (в) низу відсвічувався зірками Дніпро. 4.
Та ось річка (по) трохи завертала (в) бік, і течія (по) мітно стала посилюватися.
5. (У) вечері лише сонце сховається за лісом, (на) проти червонобарвного неба
(не) порушно стоять чорні, ледь засніжені дерева.
► Виконайте
впр.248,249,250 с.135-138.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
► Опрацювати матеріал параграфа 31
с. 135-138.
► Виконати вправу за підручником
251.
Коментарі
Дописати коментар