Класна робота № 6 Українська мова 7 клас
НАПИСАННЯ ПРИСЛІВНИКІВ РАЗОМ
► Лінгвістичний експеримент
► Спишіть, розкриваючи дужки і розподіляючи словосполучення на дві групи. На якій основі здійснено групування?
Йти (на) зустріч гостям, прийти (на) зустріч випускників; зібратися (у) п’ятьох, (у) п’ятьох друзів; зібратися (в) купі, (в) купі піску; взяти (за) багато, (за) багато днів; прийти (до) дому батька, приносити (до) дому; (в) друге вікно, прийти (в) друге.
► Визначити, від яких частин мови утворені прислівники і яким способом.
Коментар учителя. Слід відрізняти прислівники, складені з прийменників або часток і різних частин мови, які пишемо разом, від прийменників або часток та іменників, прикметників тощо, коли останні зберігають у реченні свої функції як окремі частини мови, отже, і пишемо ми їх окремо. Пор.: Він повернув убік (куди?) і Ударив у бік (у що?). Спочатку (коли?) це не було ясно й з початку (чого?) розмови вони зрозуміли вашу думку.
Прочитай вірш напам’ять (як?) На пам’ять (на що?) він подарував мені книжку.
Від прислівників слід відрізняти сполучення прийменників із незмінюваними словами, вживаними у значенні іменників. Такі сполучення пишуться окремо: від сьогодні, до завтра, на завтра, на потім (не відкладайте цього дозавтра, назавтра, на потім); за багато, на багато (пop.: забагато гуляєш — за багато років уперше приїхав, стало набагато легше — зал на багато місць), на добраніч, на ура.
Лінгвістичний аналіз
► Опрацювати теоретичний матеріал підручника – параграф 31 с. 35-138.
► Спираючись на теоретичний матеріал, доповніть таблицю власними прикладами.
Правила написання прислівників разом
Правило
Приклади
- прийменник-префікс + іменник
насилу..
- прийменник-префікс + прикметник
здалека..
- прийменник-префікс + числівник
удвох..
- частка-префікс + займенник
абиде..
- прийменник-префікс +дієслівні основи
всупереч..
- прийменник-префікс +дієприкметник
навсидячки..
- префікс і суфікс + дієслівна основа
пошепки
- сполученням двох основ
босоніж
- сполученням двох слів
тимчасом

Дослідження-характеристика
► Прочитайте текст. Дайте йому назву. Випишіть прислівники, що пишемо разом. Підтвердьте свій вибір правилом.
Ще задовго до світанку з чагарників, садів, лісів, лук дзвенять різноголосо трелі. Це прокинувся соловей. Отже, зараз друга година ночі. Майже одночасно з ним прокидається лісовий жайворонок. Співає, заливається вгорі, повиснувши в повітрі. О другій-третій прокидається перепілка і польовий жайворонок. Їхні угіддя — поля і ліси, що безмежно розкинулися навколо. Не відстає від них жителька дрібнолісся, садів і парків — горихвістка. О третій годині прокидається зозуля, іволга, синиця і вільшанка. О четвертій годині до їхнього хору рвучко приєднується зяблик, вівсянка і вівчарик. Догори знявся шпак з гнізда — це четверта година ранку. Одночасно з ним прокидаються зеленяк, трясогузка і щиглик. Найаристократичніший птах — горобець нарешті прокидається після шостої години ранку, а тому починає свій трудовий день найпізніше (З журналу).
Дослідження-відновлення
►  Запишіть речення, розкриваючи дужки. Поясніть написання прислівників разом. На які правила ви посилались? Назвіть орфограму.
1.Він хотів не тільки врятувати озимину, а й дбав, щоб (в) осени (як) (най) більше всотала води земля, щоб напилась вона (до) схочу. 2. Стояла (над) звичайно приємна й тиха весна, рожева пелюстка з яблуні падала майже (прямо) висно. 3. З неба спливала хмара, і десь глибоко (в) низу відсвічувався зірками Дніпро. 4. Та ось річка (по) трохи завертала (в) бік, і течія (по) мітно стала посилюватися. 5. (У) вечері лише сонце сховається за лісом, (на) проти червонобарвного неба (не) порушно стоять чорні, ледь засніжені дерева.
► Виконайте впр.248,249,250 с.135-138.
 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
►  Опрацювати матеріал параграфа 31 с. 135-138.
►  Виконати вправу за підручником 251.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу