Класна робота № 9 українська література 6 клас
Характеристика образу головного
героя Климка Джури – рятівника
світу. Еволюція Клима від боягуза до супергероя.
Боягуз, котрий переміг страх, — найсильніша людина у світі!
Леся Воронина
І. Слово вчителя
Сьогодні
на уроці ми продовжимо працювати з пригодницькою повістю сучасної письменниці
Лесі Ворониної «Таємне Товариство
боягузів, або засіб від переляку № 9», в якій добро
знову дає відсіч злу. І героями-переможцями є не фантастичні супер-кібер істоти, а звичайні
люди, що в нормальному житті малопримітні, та ще й боягузи по суті.
У книгах нечасто боягузи є героями -
радше за старою звичкою їх страмлять і протиставляють їм сміливців, чия рука не
здригнеться. А даремно, бо от деякі психологи, що вивчають феномен страхів, твердять, ніби боягузи
в житті бувають чесніші в своїх почуттях за сильних духом героїв. Бо всіма
фібрами переляканих душечок своїх вони відчувають тонше небезпеку, швидко на
неї реагують, вони чутливіші взагалі, вони не покриті товстою корою, як
куленепробивні сміливці, до чиїх почуттів буває неодразу й докричишся, та й
часом їх там, насправді, й нема.
І якби світ складався з суцільних
боягузів, то, може би, він був би м'якший. Це заспокійлива версія психологів,
яка дуже втішає негероїв. Принаймні їхній світ не напханий робокопами - в ньому
все звично й без подвигу. Отже, давайте поринемо у
світ карколомних пригод звичайного хлопчика Климка, який, пройшовши
випробування, поборов свій страх і став сміливим.
Клим Джура, звичайний український хлопчик, який одного чудового ранку
опиняється в штабі Таємного Товариства Боягузів.
Та завдяки сміливості хлопчика Климка космічні прибульці переможені, засіб
від страху знайдений. Климко Джура — справжній герой, але чи завжди він був
таким? Сьогодні ми спробуємо простежити зміни в поведінці і характері головного
героя, з’ясуємо, як йому вдалося побороти свій страх і з боягуза перетворитися
на героя. Можливо, і нам колись доведеться зіткнутися з подібними ситуаціями,
адже у житті буває по-різному. Однак ми завжди повинні залишатися гідними
звання людини.
2. Клоуз-тест.
1. - Хто такий Кактус? ( Кактус – це Сашко Смик, сусід головного
героя Клима).
2. - Коли саме розпочалася
ворожнеча між Сашком і Климом? (Битися
хлопці почали ще лежачи у візочках).
3. - Зачитайте, як після
літніх канікул змінився Кактус? (Він став
схожий на гібрид жирафа з орангутантом. Тобто виріс одразу на дві голови й
накачав м’язи, як у Шварценеґґера).
4.
- Що трапилося із Климком після останньої
зустрічі із Сашком? (Хлопчик несподівано
полетів у люк).
5.
- Куди саме потрапив Клим? ( Климко потрапляє до ТТБ).
6. - За що Климу стало
соромно, коли він побачив себе на великому екрані? (Він побачив вулицю, по якій щодуху мчала якась зіщулена перелякана
істота. Це був Климко, який тікав від Кактуса).
7. - Що запропонував
механічний голос Климу? Як відреагував на це хлопчик? (Взяти участь у таємному експеременті. Схрестивши безіменний і середній
пальці, пообіцяв стати агентом ТТБ).
8. - З ким познайомився
Климко після того, як якась сила спрямувала його до старого будиночку? (З двома хлопцями, яких Клим прозвав Зайцем
і Жуком).
9. - Яке завдання -
випробування чекало Клима ввечері? (Рівно
о 21.00 стояти біля банку й грати жалісну пісеньку про байбачка).
10.
- Повернувшись додому, про що довго думав Клим? ( Чи можна порушити клятку, яку дав ТТБ?)
11.
Що вразило Клима, коли
він біг вулицею, повертаючись з будмайданчика? (Усі люди мали надзвичайно дивний вигляд. Вони рухалися, ніби у
сповільненій зйомці).
12.
Від кого отримав
допомогу Клим? (З неба, від метелика).
13.
З ким проживав Климко?
(З мамою, батьком, бабусею).
14.
Де в той момент
знаходились батьки хлопчика? (На
розкопках в Єгипті).
15.
Де працювала
бабуся Климка? (У банку).
16.
Що найбільше ошелешело
хлопчика, коли він повернувся додому? (Наказ
бабусі. І те, що бабуся якимось чином пов’язана з ТТБ).
17.
Що змусило хлопчика
вступити в «бій» з прибульцями? (Небезпека
за життя бабусі).
18.
Що нового взнає Клим
про свою бабусю Соломію? (Пані Соломія
видатний учений, вона винайшла протиотруту від вірусу страху).
19.
Яке нове завдання
отримує Климко? (Спасти пані Соломію).
20.
Яку інформацію отримав
хлопчик з екрану старої скрині? («Молода бабуся» розповіла Климку про машину часу та про нові завдання
– переміститися до Єгипту).
21. Зброя
проти синьомордів, яку запропонував Климко батькам... (Мухи.)
22.
Інструмент, який знайшов батько з хлопцями в піраміді... (Дримба.)
23. Під час
гри на дримбі до піраміди зліталися... (хмари оскаженілих комах.)
24. Основна
мета прибульців на Землі — це... (зробити з людей рабів, які працюватимуть на
мушиних фермах.)
25. Усі представники роду Джур втаємничені... (у прадавні секрети
характерництва.)
26. Помічником синьомордих прибульців серед людей виявився... (Сашко
Кактус.)
27. Подумки Климко наказав прибульцям... (повертатися додому і ніколи не
повертатися на Землю.)
28. Найуспішніший засіб від переляку бабуся клала... (в пиріжки для
Климка.)
3. Гра “Впізнай героя”. ( Виконати
письмово в зошиті )
1. “... Одного дня
звичайнісінький хлопець, життя якого досі було похмурим і буденним,
захворів".
2. “лагідна старенька жіночка, котра весь час поралася на кухні й поливала
квіточки у вазонах".
3. “винахідниця, яка створила машину часу й приготувала протиотруту від
вірусу страху”.
4. “...засмага на їхніх обличчях була така густа, що вони стали схожими на
кочівників пустелі — берберів.”
5. ‘‘...про мою бабусю він говорить з величезною повагою й захопленням”.
6. “... він став схожий на гібрид жирафи з орангутангом. Тобто виріс одразу
на дві голови й накачав м’язи, як у Шварценеґґера!”
7. “... Один із хлопців кругловидий, зі смішними, довгими, мов у зайця
передніми зубами. А другий, чорнявий, з чорними як смола очима й густими насупленими
бровами”.
8. “...У великому басейні, встеленому водоростями й лататтям, у зручних
кріслах сиділи дивовижні створіння”.
9. “Він завжди понад усе любив гроші і владу. Після літніх канікул він не
вилазив із салону ігрових автоматів — програвав щодня купу грошей...”.
10. ”... перед нашестям синьомордів ми були цирковими акробатами”.
11. « Вона
любила мугикати собі під ніс пісню гурту «Бітлз», «Yellowsubmarine». (
4. Складання асоціативного куща до образу Климка.
(записати в зошиті)
5. Заповнення “анкети” за біографією героя . (записати в
зошиті)
Прізвище, ім’я та по батькові персонажа
|
Джура Клим Миколайович
|
Місце проживання
|
У звичайному місті, у звичайному будинку
|
Вік
|
Середній шкільний
|
Батьки, рідні
|
Батьки — археологи, часто бувають у далеких відрядженнях; бабуся
— скромна прибиральниця в банку, насправді ж — відомий учений-винахідник,
рятівник Землі
|
Риси характеру Клима
|
Боязливий, потім сміливий, мужній, совісний, винахідливий,
кмітливий, любить своїх близьких і всіх людей
|
Поведінка, вчинки
|
Спочатку боїться, потім переборює поступово свій страх, радий
допомогти, здатний на сміливі вчинки заради порятунку близьких і всієї Землі;
виявляє кмітливість
|
Заняття
|
Грає на скрипці
|
Стосунки з однолітками, дорослими, рідними
|
Спочатку — не впевнений у собі, боязкий, не може дати відсіч;
рідних любить, поважає, робить усе заради них
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Вчитель. Образ Клима
Джури неможливо розглядати окремо, адже його оточували люди. Головним ворогом
хлопця був Сашко Смик. Він уникав його, тікав, ховався. І одного разу
потрапив у секретну лабораторію ТТБ. Там він провів експеремент, який змінив
хлопця. Давайте зіставимо образи хлопчиків, склавши діаграму Вена.
Домашнє завдання.
Підготуватися до контрольної
роботи
Коментарі
Дописати коментар