Класна робота № 17 українська література 7 клас

КОНТРОЛЬНА РОБОТА  за рік.      УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА   7 клас

I  варіант

I рівень

1.  До суспільно-побутових пісень належать:

а) чумацькі, козацькі, жартівливі, жниварські;    

 б) чумацькі, веснянки, бурлацькі, пісні про кохання;

в) козацькі, чумацькі, кріпацькі, солдатські, бурлацькі.

2. Коломийкою є рядки:

а) Ой весна, весна- днем красна,                                                

    Що ж ти нам, весна, принесла? 

б) Панночка загадочок не  вгадала,

Русалочку панночку   залоскотала.

в) –Гей, хто в лузі, озовися!                                           

Викрешемо вогню, запалимо люльку! 

г) Сопілочка калинова, мала та тоненька.                                      

Чую тебе з полонини, такась голосенька.

3. За жанром твір І. Франка «Захар Беркут» - це

а) історичний роман;

б) пригодницький роман;

в) історична повість;

г)оповідання.

4. Якому персонажеві належать ці слова: «Тепер я не можу вважати його батьком, бо не хочу зраджувати свого краю...»?

а) Максиму Беркуту;

б) Захару Беркуту;

в) Мирославі Вовк.

5. Що заповідав Тарас Шевченко своєму народові (на основі вірша «Заповіт»)?

а) Боротися за щасливе майбутнє України;

б) бути покірними й терплячими; 

в) стати веселими й заможними

6. Про які історичні події розповідається в повісті А. Чайковського «За сестрою»?

а) Про часи татарських набігів на Україну; 

б) про визвольну боротьбу проти польської шляхти під проводом Б. Хмельницького;

в) про гайдамацький рух на Україні

7. Як   мати   поставилась   до   прояву   милосердя   з   боку Михайлика до бідної жінки?

(«Гуси-лебеді летять» М. Стельмах):

а) Одобрила вчинок сина;

 б) почала кричати на хлопця;

  в) розгнівалась, що він забрав останнє насіння.

 

8. Климко з однойменної повісті Гр. Тютюнника пішов із дому

а) до Слов’янська по сіль ;

б) до Києва по продукти;

в) до Херсона по хліб.

9. Установіть відповідність між назвою твору та жанром:

 1. «Тополя»                                                     а)  вірш

 2. «Пісня про рушник»                                 б) балада

 3. «Скарб»                                                       в) оповідання

 4. «Гуси – лебеді летять»                             г) історична  повість

                                                                            д) автобіографічна повість.

Усього   6 балів

II рівень

10. Дайте визначення та наведіть приклади творів.

   Новела  – це…                             (1б)

11. Завершіть визначення та наведіть приклади творів.

   Коломийка  - це    (1б) 

12. Установіть відповідність між назвою художнього засобу виразності та прикладами, наведеними з народних пісень.

а) « Зелені луки», «латана свитина»;                                       1) порівняння;                 

б) «калинонька», «чумаченько»;                                                 2) персоніфікація;                

 в) «пішла доля ярами», «туман поле покриває»;                   3) епітет;                                  

 г) «той рушник  простелю, наче долю», «лебеді, як мрії».  4) пестливі слова.          

(1б)

III рівень.

Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:

 1.«Чи заздрю я щастю Павлуся» (за твором О. Стороженка «Скарб»).

2. « Можна все на світі вибирати, сину,
Вибрати не можна тільки Батьківщину».

3. Підтвердіть або спростуйте думку: «Силою можна вирішити всі життєві проблеми»

                                                                                                                                                                            Усього   3 бали

 

 

 

 

КОНТРОЛЬНА РОБОТА  за рік.      УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА   7 клас

II  варіант

 

І  рівень                                                                                                                                               

1. «Ой на горі та женці жнуть» - це пісня:

а) календарно-обрядова;  

б) родинно-побутова;   

 в) суспільно-побутова.

2. Коломийка - це:

а) пісня, що виконується під час обрядів;

б) пісня, що має два чотирнадцятискладових рядки;

в) пісня, у якій зображено важливі події минулого.

3. Мрію «про сімю вільну, нову» Т. Шевченко висловлює у творі:

а) «Тополя»;

б) «Як умру, то поховайте…»;

в) «Мені тринадцятий минало»

4. Про які історичні події розповідається в повісті А. Чайковського «За сестрою»?

а) Про часи татарських набігів на Україну;

б) про визвольну боротьбу проти польської шляхти під проводом

Б. Хмельницького;

в) про гайдамацький рух на Україні.

 

5. У рядках «Сеї ночі ми спустимо на них свого союзника, що проти нього ніяка людська сила не встоїть, будь вона й десять раз сильніша від монгольської» йдеться про

а) воду;

б) вогонь;

в) диких звірів.

 

6. Укажіть, що символізує образ гусей-лебедів у повісті М. Стельмаха

А. щасливе дитинство та єднання з природою

Б. свободу та щастя українського народу

В. вірне кохання

7. Якою є розв'язка твору?

а) Климко, прийшовши додому, не застав живими Наталю Миколаївну з немовлям;

б) дібравшись до свого висілка, Климко загинув від фа­шистської кулі;

в) його радо зустріли Наталія Миколаївна й Зульфат.

  8. Поезія В. Симоненка «Ти знаєш, що ти  - людина…», утверджує думку про те, що:

а) природа дає людині все необхідне, треба її берегти;

б) людина неповторна, життя треба прожити гідно;

в) родинні цінності – найважливіші.

    9. Установіть відповідність між назвою твору та жанром:

 1. «Тополя»                                                                           а) ліричний вірш

 2. «Мені тринадцятий минало…»                                   б) балада

 3. «Захар Беркут»                                                                   в) оповідання

 4. «Гуси – лебеді летять»                                                      г)історична повість

                                                                                                      д) автобіографічна повість.

                                                                                                 Усього 6 балів

II  рівень

10. Дайте визначення та наведіть приклади творів.

Новела - це ….. (1б)

11. Дайте визначення та наведіть приклади творів.

   Історична повість  – це…                             (1б)      

12. Установіть відповідність між назвою художнього засобу виразності та прикладами, наведеними з народних пісень.

а) «далека дорога», «засмучені очі»;                                         1) повтори;                 

б) «калинонька», «чумаченько»;                                                 2) персоніфікація;                

 в) «живе у серці», «обрій землю обніма»;                               3) епітет;                                  

 г) «мита-перемита», «ревний…ревний».                                       4) пестливі слова.          

         (1б)                                                                                                                                                                                    

III  рівень

Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:

1. Прокоментуйте думку О. Стороженка «Не той тільки щасливий, що сам натріскається і виспиться, а той, що й другого нагодує…»                                                                                                                                                                          

2. Підтвердіть або спростуйте думку : «Силою можна вирішити всі життєві проблеми»

3. « Можна все на світі вибирати, сину,
Вибрати не можна тільки Батьківщину».  

                                                                                                                                                Усього 3 бали


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу