Класна робота № 18 Українська література 6 клас

«Заморські гості», «Похвала». Основні ідеї, художні особливості гуморесок

Епіграф до уроку:         

Той, хто зневажливо ставиться до рідної мови,

не може й сам викликати повагу до себе.

Олесь Гончар

Міні-бесіда „Перевір власні знання”.

— Хто такий Павло Глазовий? Що вам відомо про цього видатного українського поета-гумориста?

— Які твори він написав?

— Які людські вади висміює П. Глазовий у своїх творах?

— Поясніть, у чому різниця між гумором і сатирою.

— Чому П. Глазовий один зі своїх творів назвав „Найважча роль”?

 

Опрацювання гуморески „Заморські гості”.

Виразне читання.

Визначення теми, ідеї та основної думки гуморески.

Бесіда за питаннями.

— Що ви знаєте про Канаду? Чи живуть там українці?

— З якою метою вони прилетіли в Україну?

— У яку будівлю вони завітали?

— Чому канадці звернулися до міліціонера українською мовою, адже вони — іноземці?

— Про що вони попросили міліціонера?

— Де в цей час був мер міста?

Чому здивувалися іноземці? За що похвалили сержанта міліції?

— Як він охарактеризував гостей міста?

— Кого і чому звинуватив міліціонер стосовно зневажливого ставлення до рідної мови?

— Чи варто надмірно вживати іншомовні слова?

— У чому цінність мови для кожного українця?

— Висловіть своє ставлення до вивчення рідної мови.

— Чи актуальною є гумореска „Заморські гості”?

— Що викриває і висміює автор у ній?

— Це гумористичний чи сатиричний твір?

Художні особливості твору.

Епітети: „мова бездоганна”, „вимова чиста”, „благородні люди”.

Метафори: „голова... нові будинки в Дарниці приймає”, „засвітились очі”.

Інверсія: „прилетіли гості”, „козирнув сержант”, „засвітилися очі”.

Опрацювання гуморески „Похвала”.

Виразне читання.

Визначення теми, ідеї та основної думки гуморески.

Бесіда за питаннями.

— Хто є головними героями твору?

— Яку розмову вів старий павук?

— З якою метою він так поводився?

— Як зреагувала муха на слова павука? Що з нею трапилося?

— Яка мораль твору?

— Яким художнім засобам віддав перевагу письменник? (Порівняння)

— Як ви розумієте значення словосполучення „солодка похвала”?

— Яких людей зображує П. Глазовий на прикладі цих двох істот?

— Доведіть, що твір П. Глазового є байкою.

Афоризми до змісту твору.

1. Не ганяйтеся за похвалою, але з усіх сил намагайтеся діяти похвально. (Ян Амос Коменський, чеський письменник).

2. Нема нічого гіршого, ніж почути похвалу з уст негідника. (Роберт Шуман, німецький композитор).

3. Солодка хвала від ворога на полі бою, та не в полоні. (Леся Українка).

Завершальне слово вчителя.

Українцям притаманне почуття гумору. Вони люблять сміх, влучним словом висміюють недоречне, безглузде, негідне. Доброзичливий сміх додає оптимізму, віри у свої сили.

Павло Глазовий брав сюжети із життєвих ситуацій, натхнення черпав із криниць народної мудрості. Його твори мають гострий зміст, викривають суспільні та людські вади, дотепно змальовують комічне, і це відразу викликає сміх.

Устами Павла Глазового говорить сам народ. Ми сміємося з невігластва і примітивності персонажів гуморесок. Доброзичливий сміх не ображає людину, а лише допомагає їй виправити хиби своєї вдачі. Проте сміх може бути й гострою зброєю. У цьому сила мистецтва слова.

 Домашнє завдання

— Написати листа Павлу Глазовому про свої враження від прочитаних творів або проілюструвати той із фрагментів його гуморесок, який найбільше сподобався.

 

 

Начало формы

 


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу