Класна робота № 26   українська мова 6 клас

Присвійні прикметники

1.      Практичне завдання.

Запишіть, поєднавши іменник із потрібним займенником. Свій вибір обґрунтуйте.

Я зустрів (мого, свого) брата. Вони виконали (наше, своє) завдання вчасно. Я пам’ятаю (мою, свою) першу вчительку. Добре пам’ятаю (моє, своє) дитинство. Розкажи про (твою, свою) поїздку до Львова.

 2.       Робота з підручником.

1)   Опрацювання теоретичного матеріалу – параграф 63 с. 205 – 207.

2)   Виконання вправ 539, 541, 542.

3.   Вибірковий диктант.

Запишіть займенники, визначте синтаксичну роль присвійних займенників.

О думи мої! О слава злая! За тебе марно я в чужому краю караюсь, мучусь… Але не каюсь! (Т. Шевченко) Хіба це риба! Казна-що, не риба. От колись була риба. (О. Довженко) Усякий кулик до свого озера звик. (Нар. творч.) Як я люблю тебе, мій краю вугляний, твій кожний камінець, твою билину кожну. (В. Сосюра)

4.   Тренувальні вправи.

1)   Випишіть займенники за розрядами.

Українська пісня. Хто не був зачарований нею, хто не згадує її, як своє бажання бути красивими і ніжними, сильними і хоробрими? Який митець не був натхненний її багатющими мелодіями, безмежною широтою і красою її образів, її чарівною силою, що викликає в душі людській найскладніші почуття і прагнення всього, що є кращого в людині. (О. Довженко)

2)   Провідмінюйте подані словосполучення.

Мій будинок, ваш подарунок, їхній сусід, свій стіл.

3)   Спишіть речення, вставте букви е, и, і замість крапок, визначте розряд займенників.

Не хвали сам с..бе, нехай т..бе люди похвалять. (Нар. творч.) У колективі н..ч..єї межі не переореш. (Нар. творч.) З ц..єю дівчиною ми познайомились на пароплаві. (І. Цюпа) Так..м той плач був невтішним, що хотілось пожаліти не с..бе, а її. (М. Стельмах) Н..чого, окрім осокорів, Марко не побачив. (М. Стельмах). Люди вс..х країн прагнуть миру на землі. А понад вс..м т..м сонним тихим раєм склепиться чистий, тьмавий звід небес. (І. Франко)

 

5. Фразеологічний тренінґ.

Поясніть зміст фразеологізмів, визначте морфологічні ознаки займенника. Складіть із фразеологізмами чотири речення.

Не бачити далі свого власного носа; інший бік медалі; ваш брат; і нашим і вашим; бачити все в рожевому світлі; якась муха вкусила; спалити за собою мости; моя хата скраю; не мати ніякого діла; знати собі ціну.

  Домашнє завдання

1)   Опрацювати теоретичний матеріал – параграф 63 с. 205 – 207.

2)   Виконати вправу 544.

Питання для кмітливих.

— Чому займенник вивчається після іменника, прикметника, числівника?

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу