Класна робота № 22 українська
мова 7 клас
ПРАВОПИС ВИГУКІВ
(ДЕФІС У ВИГУКАХ, КОМА І ЗНАК ОКЛИКУ ПРИ ВИГУКАХ)
Робота з підручником
► Опрацювати теоретичний матеріал підручника – параграф 43 с. 200 -206.
► Виконати вправи 370,374.
Хвилинка ерудита
► Опрацювати опорну таблицю вживання
розділових знаків при вигуках і правила правопису вигуків . Списати речення,
наведені після таблиці, знімаючи риску та розставляючи розділові знаки.
Пояснити свій вибір.
Розділові знаки при вигуках
Ставимо
кому |
Ставимо
знак оклику |
Не ставимо
кому |
На початку
і в середині речення: О, як
горить душа моя тривожна |
На початку
речення при вимові з підвищеною інтонацією: Ой! Як тут
гарно, різнобарвно! |
Після
вигуків перед особовими займенниками: Ой ти
дівчино, з горіха зерня. Після
вигуків о, ой перед звертанням: Ой Музо!
Ся пісня двосічна, мов зброя |
1. Добри/день дівонько Чи добре живеться?
2. Ну/ж парубче хутчій. 3. Ох чого моя зіронька плаче? 4. Країно рідна Ох ти
далека мріє! 5. ГовЛукашу гов Го/го/го/го! А ти де? 6. Цить/цить Не говори
Мовчи! 7. Ой лишенько як страшно ха/ха/ха (З творів Лесі Українки).
Розподільний диктант
► Згрупувати наведені вигуки за
розрядами. Зробити висновок про їхнє написання.
Ох, ой леле, цить, будь ласка, кукуріку,
до побачення, ку — ку, гайда, овва, му — у — у, добридень, алло, от тобі й на,
годі, тьху, на добраніч, ня-а-ав, цур йому, анумо, гав — гав, вибачте, дзень,
гей, геть, слава Богу, помагайбі, брязь, їй — богу.
Клуб розумників і розумниць
► Скласти й розіграти діалог,
використовуючи етикетні вигуки: будьте здорові, ласкаво просимо, доброго
здоров’я, будь ласка, перепрошую, з роси й води, до побачення, хай щастить.
Творче реконструювання
► Перебудувати наведені речення,
замінивши виділені слова вигуками. Пояснити розділові знаки в перебудованих
реченнях.
1. Хтось у куточку раптом почав хіхікати.
2. За вікном затьохкав соловей. 3. З кімнати чулося голосне охання. 4. Різке
нокання візника підняло на ноги весь будинок. 5. Десь за лісом глухо бамкали
дзвони.
Мовна гра «хто швидше»
► Скласти якнайшвидше п’ять речень з
вигуком ох так, щоб у першому реченні він виражав захоплення, у другому —
співчуття, у третьому — сумнів у здійсненні чогось, у четвертому — здивування,
а у п’ятому — переляк.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
►Опрацювати
теоретичний матеріал підручника – параграф 43 с. 200 – 206.
►Виконати вправу 379.
Коментарі
Дописати коментар