Класна робота № 22 українська мова 7 клас

ПРАВОПИС ВИГУКІВ (ДЕФІС У ВИГУКАХ, КОМА І ЗНАК ОКЛИКУ ПРИ ВИГУКАХ)

Робота з підручником

► Опрацювати теоретичний матеріал підручника – параграф 43   с. 200 -206.

► Виконати вправи 370,374.

 

 Хвилинка ерудита

► Опрацювати опорну таблицю вживання розділових знаків при вигуках і правила правопису вигуків . Списати речення, наведені після таблиці, знімаючи риску та розставляючи розділові знаки. Пояснити свій вибір.

Розділові знаки при вигуках

Ставимо кому

Ставимо знак оклику

Не ставимо кому

На початку і в середині речення:

О, як горить душа моя тривожна

На початку речення при вимові з підвищеною інтонацією:

Ой! Як тут гарно, різнобарвно!

Після вигуків перед особовими займенниками:

Ой ти дівчино, з горіха зерня.

Після вигуків о, ой перед звертанням:

Ой Музо! Ся пісня двосічна, мов зброя

1. Добри/день дівонько Чи добре живеться? 2. Ну/ж парубче хутчій. 3. Ох чого моя зіронька плаче? 4. Країно рідна Ох ти далека мріє! 5. ГовЛукашу гов Го/го/го/го! А ти де? 6. Цить/цить Не говори Мовчи! 7. Ой лишенько як страшно ха/ха/ха (З творів Лесі Українки).

Розподільний диктант

► Згрупувати наведені вигуки за розрядами. Зробити висновок про їхнє написання.

Ох, ой леле, цить, будь ласка, кукуріку, до побачення, ку — ку, гайда, овва, му — у — у, добридень, алло, от тобі й на, годі, тьху, на добраніч, ня-а-ав, цур йому, анумо, гав — гав, вибачте, дзень, гей, геть, слава Богу, помагайбі, брязь, їй — богу.

Клуб розумників і розумниць

► Скласти й розіграти діалог, використовуючи етикетні вигуки: будьте здорові, ласкаво просимо, доброго здоров’я, будь ласка, перепрошую, з роси й води, до побачення, хай щастить.

Творче реконструювання

► Перебудувати наведені речення, замінивши виділені слова вигуками. Пояснити розділові знаки в перебудованих реченнях.

1. Хтось у куточку раптом почав хіхікати. 2. За вікном затьохкав соловей. 3. З кімнати чулося голосне охання. 4. Різке нокання візника підняло на ноги весь будинок. 5. Десь за лісом глухо бамкали дзвони.

Мовна гра «хто швидше»

► Скласти якнайшвидше п’ять речень з вигуком ох так, щоб у першому реченні він виражав захоплення, у другому — співчуття, у третьому — сумнів у здійсненні чогось, у четвертому — здивування, а у п’ятому — переляк.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати теоретичний матеріал підручника – параграф 43 с. 200 – 206.

Виконати вправу 379.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу