Класна робота № 21 Українська мова 7 клас
ВИГУК ЯК ОСОБЛИВА ЧАСТИНА МОВИ. ГРУПИ ВИГУКІВ
ЗА ЗНАЧЕННЯМ.
Робота з підручником
► Опрацювати теоретичний матеріал підручника – параграф 42 с.196 – 199.
► Виконати вправи 365,367.
Види за походженням. Розряди за значенням
• Непохідні (ох, агов,—
емоційні; ех, брр, гей; — волевиявлення);
• похідні (матінко, —
звуконаслідувальні слова; браво, леле, жах — етикетні).
Лабораторія юного мовознавця
► Прочитати текст, указати його тип і
стиль мовлення. Обґрунтувати свій вибір.
ЗОЛОТІ БДЖОЛИ
У нас новина: дідусь завів бджіл.
Дві маленькі хатки стоять за нашою хатою у
садку. Хатки називаються вуликами.
Продеру очі, зирк у вікно — сонячні
промені стрибають по шибках.
Зирк по хаті — їх повна хата. Отак вистрибом
літають. Наче ті бджоли. Тільки не гудуть. То на дзеркалі зблиснуть, то у відрі
з водою, то на миснику серед посуду.
Ох, якби не бджоли,— сидів би і дивився.
Годі! Побіжу до бджіл.
Гульк — а на порозі півень.
«Кукуріку!» — здоровкається зі мною.
Треба б йому нотацію прочитати, що знову
водив курей у шкоду. Але він показуватиме, начебто не розуміє, що накоїв. Потім
з ним побалакаю (За М. Слабошпицьким).
Післятекстові завдання
► Виписати з тексту
звуконаслідувальні слова і слова, які виражають емоції, почуття.
► Указати їх розряд за значенням і
вид за походженням.
► Які вигуки можна використати в
наведеному тексті? У яких реченнях?
ДОМАШНЄ
ЗАВДАННЯ ( на вибір )
► Скласти
й записати твір-мініатюру на тему «Птахи — співучі символи України», використовуючи
вигуки і звуконаслідувальні слова.
► Вправа
368.
Коментарі
Дописати коментар