Класна робота № 21 Українська мова 7 клас

 ВИГУК ЯК ОСОБЛИВА ЧАСТИНА МОВИ. ГРУПИ ВИГУКІВ ЗА ЗНАЧЕННЯМ.

Робота з підручником

► Опрацювати теоретичний матеріал підручника – параграф 42   с.196 – 199.

► Виконати вправи 365,367.

Види за походженням. Розряди за значенням

•   Непохідні (ох, агов,— емоційні; ех, брр, гей; — волевиявлення);

•   похідні (матінко, — звуконаслідувальні слова; браво, леле, жах — етикетні).

Лабораторія юного мовознавця

► Прочитати текст, указати його тип і стиль мовлення. Обґрунтувати свій вибір.

ЗОЛОТІ БДЖОЛИ

У нас новина: дідусь завів бджіл.

Дві маленькі хатки стоять за нашою хатою у садку. Хатки називаються вуликами.

Продеру очі, зирк у вікно — сонячні промені стрибають по шибках.

Зирк по хаті — їх повна хата. Отак вистрибом літають. Наче ті бджоли. Тільки не гудуть. То на дзеркалі зблиснуть, то у відрі з водою, то на миснику серед посуду.

Ох, якби не бджоли,— сидів би і дивився.

Годі! Побіжу до бджіл.

Гульк — а на порозі півень.

«Кукуріку!» — здоровкається зі мною.

Треба б йому нотацію прочитати, що знову водив курей у шкоду. Але він показуватиме, начебто не розуміє, що накоїв. Потім з ним побалакаю (За М. Слабошпицьким).

Післятекстові завдання

► Виписати з тексту звуконаслідувальні слова і слова, які виражають емоції, почуття.

► Указати їх розряд за значенням і вид за походженням.

► Які вигуки можна використати в наведеному тексті? У яких реченнях?

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ     ( на вибір )

 Скласти й записати твір-мініатюру на тему «Птахи — співучі символи України», використовуючи вигуки і звуконаслідувальні слова.

► Вправа 368.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу